Jak szybko odzyskać swoją figurę po 9mc

Zajście w ciążę zwykle ma związek z przybraniem kilku zbędnych kilogramów. Nie można jednak ukryć, że większość kobiet chciałoby tego uniknąć. Czy są sposoby, żeby szybko wrócić do swojej figury po ciąży? Poznaj kilka z nich.

O upragnioną sylwetkę dobrze zatroszczyć się już w czasie ciąży. Bez wątpienia nie jest to odpowiedni czas, aby męczyć się drastyczną dietą. Organizm ciężarnej potrzebuje nieco więcej energii niż na co dzień. Ograniczenie wysoko przetworzonego pożywienia oraz słodkości może jednak zmniejszyć wagę po ciąży. Dobrym rozwiązaniem może być także spokojna aktywność fizyczna w ciąży, dopasowana do błogosławionego stanu. Ważne jednak, żeby uprawianie sportu w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem. To lekarz może stwierdzić, czy nie istnieją przeciwwskazania do aktywności.

Najważniejszym sprzymierzeńcem młodej mamy w walce o wymarzoną sylwetkę są codzienne spacery z maleństwem. Przyniosą one pożytek zarówno mamie, jak maleństwu. Obydwoje potrzebujecie czasu na świeżym powietrzu. Zamiast chodzić powolnym krokiem, zdecyduj się na energiczny marsz. Kilogramy po ciąży zaczną kurczyć się w mgnieniu oka, w trakcie wykonywania tego codziennego obowiązku.

Gdy upłynie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie zauważy żadnych niepokojących objawów, można zdecydować się na rozmaite ćwiczenia gimnastyczne. Młode mamy chętnie chodzą na zumbę czy aerobik. Jednocześnie to dobra sposobność, aby zrelaksować się. Nie przejmuj się jednak, jeśli podobne zajęcia trudno spotkać w twojej okolicy. Równie skutecznie możesz spędzać aktywnie czas we własnym mieszkaniu. Niedługie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pomagają szybko odzyskać poprzednią figurę. Co ważne, nie zajmują wiele czasu, którego przecież brakuje świeżo upieczonym matkom.